Doba čtení: 3 min.

Královna zatáček. Imprezou na Ještěd

Jméno Impreza se na český trh po letech vrátilo ve velkém stylu. Jako první model Subaru totiž stojí na přelomové nové platformě, jejíž výhody jsou na klikatých silnicích kolem Ještědu opravdu znát.

Model Impreza byl poprvé představen v roce 1992, s příchodem nové generace v minulém roce tedy oslavil výročí 25 let. Současně Subaru představilo zcela novou technickou platformu SGP (Subaru Global Platform), která se mimochodem i v české anketě Auto roku stala technickou inovací roku. A není těžké pochopit, proč tomu tak je. Díky mimořádné tuhosti a promyšlené konstrukci totiž neuvěřitelným způsobem spojuje bezpečnost, pohodlí a zároveň špičkovou ovladatelnost.

Nejde přitom o žádné marketingové fráze. Organizace Euro NCAP loni vyhlásila Subaru Impreza a sesterské XV nejbezpečnějšími rodinnými auty ve své kategorii. V japonských zkouškách dokonce Impreza dosáhla nejvyššího hodnocení v historii testů a také americký institut IIHS zařadil vůz do elitní kategorie Top Safety Pick+. Nová platforma zvýšila celkovou torzní tuhost oproti současným modelům o 70 % a úroveň absorpce energie při nárazu se zlepšila o 40 %.

Kvůli bezpečnosti jsme ale tentokrát na Ještěd nevyrazili. Tuhá karoserie totiž přináší i další velkou výhodu, a to jsou jízdní vlastnosti. Ve spojení se symetrickým pohonem všech kol, nízkým těžištěm lehkého plochého motoru boxer a skvěle naladěným podvozkem je to auto, kde brzdy skoro ani nejsou potřeba. Přečtěte si více v komentované galerii:

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.