Doba čtení: 3 min.

Kudy k vám putovalo vaše Subaru (2. díl)

Když jde všechno jak po drátkách, dorazí vám nové Subaru domů po půl roce od objednávky. Za tu dobu urazí zhruba 25 000 kilometrů po moři a nejméně dalších 1000 km po souši.

Jeden z prozíravých manažerů jedné z japonských automobilek prý prohlásil, že stejně tak, jako je potřeba zefektivnit výrobu v továrně, je třeba tříbit logistiku dopravy auta k zákazníkovi. A prý právě proto se o co nejefektivnější proces transportu zasadili Japonci. Mnoho ro-ro lodí vlastní japonské firmy, nebo je alespoň vyrobily. Přesto to trvá zhruba půl roku, než Subaru dorazí z výroby k nám. Česká objednávka na výrobu se do továrny v Gunmě posílá nejméně na dva měsíce dopředu. Nejpozději v první den následujícího měsíce se pak vozy převezou do přístavu v Jokohamě.

Plavba trvá zhruba šest až sedm týdnů, lodě plují přes Suezský průplav, jehož průjezd se po loňské modernizaci zrychlil (trvá 10 hodin místo 18). Kde loď zastavuje, záleží na logistice, obvyklé zastávky jsou v Barceloně, v Newcastlu, v Antverpách. A samozřejmě se nevynechá Rotterdam. Poté obvykle následuje Amsterdam a téměř vždy loď ještě dopluje do Hannoveru. Logističtí plánovači sestavují zakázky tak, aby plná loď dále putovala do USA.

Do Rotterdamu pak pro Subaru pro české zákazníky přijíždí zhruba dvakrát týdně jeden až dva kamiony. Na návěs se vejde o jeden vůz méně než u jiných značek, protože Subaru jsou delší a vyšší, řidič nemůže „proložit“ náklad menším modelem. Kamiony pak putují do skladu v Jenči u Prahy a odtud auta čeká dovoz k dealerovi. Celkem celá cesta jednoho „českého“ Subaru tedy trvá 140 až 150 dní. Na samý začátek své existence prožije docela zajímavé dobrodružství.

1. ODESLÁNÍ OBJEDNÁVKY Z PRAHY

2. VÝROBA V JAPONSKÉ TOVÁRNĚ GUNMA

Do továrny v Japonsku přijde souhrnná objednávka, která se odesílá jednou za měsíc. Do 8. dne v měsíci musí do Gunmy dorazit objednávka, jež má výrobu naplánovanou za dva měsíce. Nejpozději první den následujícího měsíce jsou vozy expedovány do přístavu v Jokohamě.

3. 90. DEN, JOKOHAMA, NAKLÁDKA AUT V PŘÍSTAVU 

4. 120. DEN, PLAVBA RO-RO LODÍ DO EVROPY 

5. SUEZKÝ PRŮPLAV 

Kanálem mezi Rudým a Středozemním mořem ročně propluje přes 30 000 lodí. Vloni se část kanálu rozšířila, nyní mohou lodě volně proplouvat v obou směrech najednou. Délka lodě není limitována, výška však ano, musí měřit maximálně 78 metrů, aby se vešla pod most.

6. NEJVĚTŠÍ PŘÍSTAV V EVROPĚ

Zhruba po šesti až sedmi týdnech od vyplutí z Jokohamy loď doputuje do Rotterdamu. Na své cestě po moři zastavuje v přístavech, kde postupně vozy vykládá, plán trasy se mění. „Naše“ loď Genuine Ace, jejíž cestu jsme sledovali, zastavovala v Istanbulu, v Barceloně, v Newcastlu, kde naopak naložila vozy značky Nissan, a pak teprve zakotvila v Rotterdamu.

7. 140. DEN, ROTTERDAM, VYLODĚNÍ AUT NA SOUŠ

8. TRANSPORT KAMIONY DO ČESKA

Jakmile loď dopluje do Rotterdamu, dostanou v české centrále zprávu (datum připlutí se může kvůli počasí na moři měnit). Nejpozději do tří dnů přijede kamion logistické společnosti Hödlmayr a přiveze auta na celní sklad v Jenči u Prahy. Odtud jsou pak vozy distribuovány do dealerství.

Převzato z časopisu AUTO7

 

Další díly seriálu:

Kudy k vám putovalo vaše Subaru (1. díl)

Kudy k vám putovalo vaše Subaru (3. díl)

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email