Doba čtení: 3 min.

Kudy k vám putovalo vaše Subaru (3. díl)

Poslední díl našeho seriálu putování nových Subaru z Japonska nás zavede do Středočeské Jenče, kde po příjezdu z Holandska probíhá finální kontrola před vjezdem na české silnice.

Když se po 24hodinové cestě z Rotterdamu přiblíží kamion s novými Subaru k hranicím České republiky, zamíří rovnou do velkoskladu společnosti Hödlmayr. Ta sídlí v Jenči u Prahy nedaleko letiště, a když máte štěstí, rozlehlé parkoviště uvidíte při přistávání z okénka letadla. Je totiž ohromné, stojí tu téměř 3500 aut a denně se tu vystřídá zhruba sto kamionů, které buď přivážejí vozy různých značek z výroby, anebo je odvážejí už přímo k jednotlivým dealerům.

Do Jenče přijíždějí kamiony „po značkách“, což znamená, že obvykle mají naložené vozy jedné značky, případně auta sice různých značek, ale ze stejného výrobního závodu. Vykládka i s vyplněním dokumentace trvá zhruba hodinu a stejný čas zabere také nakládka aut, která míří k prodejcům. Skladba nákladu je v tu chvíli rozmanitá podle toho, jaké vozy dealer prodává.

Samozřejmě nás zajímá, jak často dochází k poškození aut při přepravě a jak se řeší. Libor Šádek, manažer české pobočky Hödlmayr, k tomu vysvětluje: „Fatální škody jsou velmi vzácné, spíš dojde ke škrábancům při popojíždění s auty nebo při nakládce. Na tisíc Subaru, která si čeští zákazníci ročně objednají, dojde k drobným oděrkám maximálně u sedmi aut. A protože jde o kosmetické vady, snadno se opraví.“

V kompetenci řidiče je tedy i velmi důkladná kontrola a za poškození odpovídá vždy ten subjekt, který vozidlo převzal. Znamená to, že řidič českého kamionu musí pečlivě zkontrolovat stav aut, která nakládá v rotterdamském přístavu, v Jenči se rovněž provádí pečlivá revize. Jak vypadá? Kontrolor se zaměřuje na několik oblastí a řídí se přesným postupem. Ověří, že ve voze nechybí oba klíče, zkontroluje pohledem interiér vozu – volant, displeje, exponované plasty. Zvenku obchází vozidlo proti směru hodinových ručiček a pohledem i dotykem kontroluje povrch karoserie, nárazníky, blatníky, prahy.

A protože vozidla mají přišroubované tažné oko už z výroby (za něj se vozidla kurtují v ro-ro lodích), je potřeba zkontrolovat, že ve voze nechybí krytka otvoru na tažné oko. V hale logistické společnosti se do kufru vozu přidává také povinná výbava.

Pokud je vůz v pořádku, přemístí se do jiného areálu na parkoviště u haly, kde se před sedadlo spolujezdce položí set povinné výbavy. Vozy se poté naloží na kamiony podle objednávky jednotlivých dealerů, kde proběhne v pořadí sedmá kontrola. Poté, co stav vozu prověří dealer při převzetí z kamionu od společnosti Hödlmayr, následuje pak poslední důkladná kontrola, když zákazník přebírá klíč od nového vozu.

Převzato z časopisu AUTO7

 

Další díly seriálu:

Kudy k vám putovalo vaše Subaru (1. díl)

Kudy k vám putovalo vaše Subaru (2. díl)

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email