Plány Subaru: Sportovnost, kvalita a žádná úmrtí

Subaru představilo strategii na následující roky a jsou to samé dobré zprávy. Vedle žádaných SUV bude dál rozvíjet i své sportovní modely a počty subaristů chce zvyšovat po celém světě včetně Evropy.

Po nástupu nového prezidenta, kterým se letos v červnu stal Tomomi Nakamura, představila automobilka Subaru také novou střednědobou strategii nazvanou STEP. Už samotná zkratka přitom mnohé vysvětluje. Písmeno S v tomto případě znamená Speed, neboli rychlost, T reprezentuje anglické slovo Trust, čili důvěru, a E zase Engagement, tedy zapojení a vtažení (do řízení). Poslední písmeno P pak označuje dlouhodobou strategii Subaru známou jako Peace of Mind and Enjoyment, tedy všem subaristům známou kombinaci jistoty, klidu a současně zábavy.

Subaru tak ani v dohledné budoucnosti rozhodně nechce splynout s davem a naopak bude stále osobitější. Proto i současná designová filozofie Dynamic x Solid má být do budoucna odvážnější. Nečekejte ale současně žádné zbrklé experimenty, zkratka STEP (anglicky “krok”) znamená vytrvalý, promyšlený posun kupředu.

Miliardy do kvality a inovací

V roce 2025 plánuje Subaru prodat po celém světě 1,3 milionu aut, což proti dnešku představuje růst přibližně o pětinu. Kromě klíčového amerického trhu tomu má pomoci i stabilní růst v ostatních regionech jako jsou Japonsko, Asie, Čína, Rusko, Střední východ a také Evropa. Obchodní strategie se může v jednotlivých částech světa lišit, společným základem však bude každoroční modernizace klíčových modelů a stále lepší nabídka výrazných SUV i sportovních vozů.

Už v současnosti se může Subaru chlubit nejvěrnějšími zákazníky na světě a důraz na kvalitu a spokojenost zákazníků plánuje ještě posílit. Do dalšího vylepšování výrobních a servisních procesů a celkového zvýšení kvality bude v následujících pěti letech investovat v přepočtu 30 miliard korun. Cílem je být světovou jedničkou pokud jde o dlouhodobou užitnou hodnotu.

Současně se má zrychlit tempo zavádění technických inovací. V rámci iniciativy SUBARU Digital Innovation se automobilka spojila s externími partnery s cílem prakticky využít možnosti takzvaných connected cars, tedy vozů připojených k internetu a vzájemně propojených. Nový fond SUBARU-SBI Innovation Fund zase bude investovat do slibných start-upů v Japonsku i mimo něj s cílem objevovat nové pokročilé technologie a služby.

Méně nehod i emisí

Dlouhodobějším cílem je, aby v roce 2030 na silnicích nedocházelo k žádným úmrtím ve spojení s vozy Subaru. A to nejen pokud jde o životy jejich posádek, ale také životy chodců či cyklistů. Již nyní Subaru vyrábí nejbezpečnější vozy ve své třídě a s pomocí dalších investic hodlá posouvat jejich výsledky v nárazových testech i schopnosti asistenčních systémů tak, aby naplnilo svůj hlavní cíl – chránit lidské životy. Asistenční systémy mají řidičům pomáhat tam, kde mají lidé slabiny, ale současně je nepřipravit o radost ze řízení.

Pokračovat bude existující partnerství s automobilkou Toyota, které se zaměří především na společný vývoj technologií pro hybridní a elektrická auta nebo na již zmíněnou oblast connected cars.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email