Doba čtení: 2 min.

Podívejte se, jak závodník Tim Schrick prohnal Imprezu

Spekulovalo se o něm, že by to mohl být slavný Stig z pořadu Top Gear a je zvyklý řídit ty nejrychlejší stroje na závodních okruzích. Může tak zkušeného pilota vůbec něčím ohromit „obyčejné“ Subaru Impreza?

Subaru Europe se rozhodlo seznámit závodníka Tima Schricka s novou Imprezou a při té příležitosti pořídilo dvě krátká videa. Schrick je pravidelným účastníkem závodů na 24 hodin na slavném Nürburgringu, kde startoval i se speciálem WRX STI. Se Sabine Schmitz byl zároveň moderátorem německé obdoby Top Gearu a mnozí dokonce spekulovali, že by mohl být legendárním Stigem. A i když byste možná čekali, že ho běžné Subaru nemůže překvapit, opak je pravdou.

Skvělé řízení díky tuhé karoserii

„Rozdíl proti předchůdci je znatelný, auto se mnohem méně naklání a při řízení je výrazně přesnější. Ve vysoké rychlosti a při rychlých změnách směru cítíte, že se řízení mnohem více zapojuje. Máte mnohem více důvěry, protože od auta máte dobrou zpětnou vazbu, což je dnes velmi vzácné. Z toho mám velkou radost,“ komentuje bezprostřední jízdní dojmy Schrick, který se do nové Imprezy posadil vůbec poprvé.

Vlastnosti vozu plynou především z velmi pevné karoserie, nízkého těžiště a ideálně rozložené hmotnosti. „Jede přesně tam, kam chcete. Je velmi pevné a tuhé a na běžné auto i dost rychlé. Je také jednodušší brzdit tvrdě a pozdě. Když jdete tvrdě na brzdy, auto lépe komunikuje a má více brzdné síly. Pedál má kratší dráhu, přímější spojení a karoserie je při brzdění stabilnější a tolik se neponoří. Ale nejde jen o rychlou jízdu. Zpětnou vazbu potřebuji, i když jedu pomalu, vždy je dobré auto cítit. Pokud se potřebujete vyhnout nehodě, je důležité auto dobře cítit a nebát se řídit naplno,“ říká Schrick a dodává: „Je úžasné, co s tímhle autem můžete dělat. Udělalo na mě dojem a abych byl upřímný, nečekal jsem to.“

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email