Spolu s novou generací Subaru Forester se v Evropě poprvé představuje také elektrifikovaný pohon e-Boxer, který spojuje výhody plochého motoru Boxer, pohonu všech kol Symmetrical AWD a elektrického pohonu. Stejně jako modely XV a Impreza, také pátá generace Foresteru je již postavena na nové globální platformě SGP. Ta díky extra tuhé konstrukci zajišťuje novou úroveň bezpečnosti, ovladatelnosti a komfortu. Veškeré podrobnosti naleznete v přiložených materiálech.
Vybrané novinky: Forester MY2020
- Výrazné zvýšení tuhosti karoserie a podvozku (boční pevnost přídě + 90 %, tuhost v kroucení + 70 %, tuhost předního zavěšení + 70 %, tuhost zadní nápravnice + 100 %).
- Vůz je o 20 mm širší a rozvor vzrostl o 30 mm (na 2670 mm). Výsledkem je více prostoru ve všech směrech a o 33 mm větší vzdálenost mezi předními a zadními sedadly.
- Nově navržená sedadla poskytují více komfortu na dlouhých cestách.
- Rozšířený otvor pro přístup do zavazadlového prostoru (na 1300 mm), zvětšený úhel otevírání druhého páru dveří.
- Rychlejší elektrický pohon víka zavazadlového prostoru, jedním tlačítkem lze současně zavřít víko a zamknout vůz.
- Zvětšení podílu vysokopevnostních ocelí (vůz absorbuje o 40 % více nárazové energie). Standardem je sedm airbagů včetně kolenního airbagu řidiče.
- Zdokonalený režim X-Mode s dvojicí režimů pro jízdu v náročných podmínkách.
- Unikátní funkce rozpoznání obličeje řidiče – vůz automaticky nastaví sedadlo, zrcátka či klimatizaci.
- Automatické brzdění před překážkou při couvání a boční kamera Side View Monitor.
- Nový podvozek a zavěšení kol pro přesnější reakce a eliminaci vibrací.
- Vysoce kvalitní interiér s nově navrženým panelem klimatizace, nejnovějším infotainmentem a vylepšenou konektivitou.
- Couvací kamera s ostřikovačem.
Klíčové vlastnosti pohonu e-Boxer
- Dvoulitrový motor Boxer (z 80 % postaven z nových komponent) a elektromotor umístěný v přepracované převodovce Lineartronic.
- Jízda čistě na elektřinu při rozjezdu nebo v nízkých rychlostech (až do rychlosti 40 km/h).
- Lineární akcelerace, rychlá reakce na plynový pedál, citlivé dávkování točivého momentu a vyšší výkon.
- Nižší spotřeba paliva – oproti předchozí generaci Foresteru až o 11 %.
- Snížení těžiště a lepší rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravou.
- Hladká jízda, přirozený pocit z brzd (u hybridů nebývá vždy zvykem), schopnost táhnout až 1870 kg.
- Extrémně tuhý základ platformy SGP a zesílený rám baterie chrání vysokonapěťové komponenty.