Jediný plug-in hybrid svého druhu představí Subaru už na přelomu listopadu a prosince na autosalonu v Los Angeles. Spojí v sobě plochý motor boxer, dva elektromotory, pohon všech kol a převodovku Lineartronic.
Základem plug-in hybridní verze Subaru XV bude známý dvoulitrový motor FB20 s přímým vstřikováním, v tomto případě s výkonem 102 kW (139 koní) a točivým momentem 182 Nm. První z dvojice elektromotorů integrovaných v převodovce slouží jako startér a současně zdroj elektrické energie získávané ze zážehového motoru, druhý s výkonem 89 kW (121 koní) a točivým momentem 202 Nm pracuje na pohonu auta a rekuperaci energie. Řešení je příbuzné s modelem Prius, Subaru totiž s Toyotou dlouhodobě spolupracuje.
Baterie mají kapacitu 8,8 kWh a v plně elektrickém režimu hybrid zvládne ujet až 27 kilometrů maximální rychlostí 105 km/h. Naopak při využití elektrického i spalovacího motoru bude oproti standardní verzi asi o vteřinu rychlejší ve zrychlení z 0 na 100 km/h. Odlišuje se také na pohled, vůz má totiž mírně upravený design interiéru i exteriéru a exkluzivně pro něj je k dispozici barva laku Lagoon Blue Pearl. Nové barevné prvky najdeme také uvnitř auta. S pomocí aplikace pro chytrý telefon je možné vzdáleně ovládat nastavení napájení nebo ventilace.
V historii Subaru sice nejde o úplně první hybridní model, je to však poprvé, kdy zamíří mimo japonský trh. Zákazníkům v USA má být k dispozici ještě před koncem letošního roku, termín uvedení do Evropy zatím nebyl oznámen.