Doba čtení: 3 min.

Subaru Solterra láká i na výlety mimo asfalt

Subaru představuje svůj první plně elektrický model, robustní a prostorné SUV Solterra. Cílem přitom bylo, aby v něm zákazníci i přes novou koncepci našli všechny tradiční hodnoty značky Subaru. Tedy mimo jiné pohodové cestování, skutečné terénní schopnosti, dobré jízdní vlastnosti a bezpečí. Shrnujeme všechny informace, které jsou zatím o voze dostupné.

Solterra byla podobně jako dříve BRZ vyvinuta společnými silami automobilek Subaru a Toyota, které v září 2019 uzavřely novou alianci a ještě hlouběji propojily své technologie i znalosti v různých oborech. Inženýři obou společností model vyvíjeli společně, byť se vzájemnou přátelskou rivalitou. Subaru výrazně přispělo svými mnohaletými zkušenostmi se systémy AWD a kontrolou rozdělování točivého momentu, stejně jako poznatky z vývoje oceňované platformy Subaru Global Platform.

Pohon všech kol

  • Verze s pohonem všech kol má na každé nápravě jeden elektromotor o výkonu 80 kW, celkový výkon je tedy přibližně 217 koní.
  • Solterra bude plně využívat rychlé reakce elektrických motorů a možnosti plně variabilního rozložení hnacích sil mezi přední a zadní nápravu. Díky tomu dokáže maximálně využít dostupnou přilnavost každého kola.
  • Subaru představilo i verzi s předním pohonem, která má jeden elektromotor o výkonu 150 kW. Není ale zatím jisté, zda se objeví i v evropské specifikaci. Evropská premiéra je naplánována na prosinec, pak budeme vědět více.

Terénní schopnosti

  • Minimální světlá výška je 21 centimetrů, Solterra tedy bude skutečným SUV.
  • Stejně jako ostatní SUV Subaru, také Solterra je vybavena terénním systémem X-Mode, jehož režimy přináší více kontroly a lepší reakce při jízdě na nezpevněném povrchu.
  • Nová funkce Grip Control umožňuje jistou jízdu konstantní rychlostí na různých typech kluzkých povrchů, stejně jako třeba v prudkém stoupání.

Interiér

  • Solterra nabídne prostornější interiér než Outback díky rozvoru 2850 mm (u Outbacku je to 2745 mm, u Foresteru 2670 mm) při délce blízké Foresteru. Rozměry karoserie jsou 4690 x 1870 x 1650 mm.
  • Interiér bude pětimístný, kufr by měl v základním uspořádání nabídnout 452 litrů prostoru pro zavazadla.
  • Charakteristická je nízká palubní deska s hlavními přístroji, které jsou poprvé u Subaru umístěné vysoko na ní a viditelné při pohledu přes volant.

Akumulátor

  • Kapacita lithium-iontového akumulátoru je 71,4 kWh.
  • Subaru uvádí odhadovaný dojezd až 460 km u verze 4×4 a 530 km u verze s předním pohonem. Jde však zatím pouze o interní měření před homologací, takže tyto údaje se ještě mohou změnit.
  • Díky využití bohatých zkušeností Toyoty se spolehlivými akumulátory by kapacita ani po 10 letech ježdění neměla klesnout na méně než 90 % původní hodnoty.

Protože je Solterra skutečně globální model, uvedení na trh proběhne současně v Japonsku, Číně, USA, Kanadě i Evropě. Auta se dočkáme v polovině roku 2022. Do budoucna mají na platformě e-Subaru Global Platform vzniknout i další plně elektrické modely.

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.