Doba čtení: 2 min.

Subaru XV v testu překvapilo prostorností kufru

Modely Subaru obvykle získávají ocenění za bezpečnost, jízdní vlastnosti nebo schopnosti v terénu. Mají ale i svou praktickou stránku. Tradice robustních kombíků a SUV, ve kterých jejich majitelé občas přespávají nebo podnikají dlouhé expedice, je ostatně dlouhá už několik desetiletí. Crossover XV (v USA prodávaný pod názvem Crosstrek) je z nich nejmenší a více než obvykle se Japonci v jeho případě zaměřili na styl, nebylo to ale na úkor vlastností, které z auta dělají pravé Subaru.

Tabulkový objem kufru 385 až 1310 litrů asi na majitele Octavie dojem neudělá, v daném segmentu je to ale velmi dobrá hodnota překonávající většinu podobně velkých konkurentů jako je Jeep Renegade nebo Hyundai Kona. A to i přesto, že řada z nich nenabízí pohon všech kol v základu (nebo vůbec), nemluvě o bytelném podvozku a extra tuhé karoserii XV. V praktickém testu serveru Autoblog se navíc ukázalo, že z pohledu využitelnosti se zavazadlový prostor XV vyrovná i o něco větším modelům typu Mazdy CX-30:

Pro srovnání ještě pohled na kufr sesterské Imprezy, naložený před týdenní rodinnou dovolenou se dvěma dětmi:

„Na pohled kufr XV nevypadá moc velký, obzvláště pokud jde o výšku. Je ale poměrně široký a hluboký. Vešla se do něj všechna zavazadla, což je v daném segmentu vzácnost. Je to naprosto přijatelný výsledek,“ napsal James Riswick. Celý test si můžete přečíst na webu Autoblog.com.

XV se stejně jako Impreza vymyká také nabídkou prostoru v interiéru, který pohodlně odveze dospělé cestující nejen vpředu, ale i na zadních sedadlech. Není náhoda, že právě XV je momentálně nejprodávanějším modelem Subaru v Evropě, když na této pozici po mnoha letech nahradilo Forester. Prohlédněte si vnitřek aktuálního Subaru XV v galerii (na fotkách verze e-Boxer):

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.