Test: Subaru o spotřebě svých aut nelže

Velký test srovnával oficiální měření spotřeby a emisí dle evropského cyklu s realitou. Pouze pět výrobců své zákazníky neklamalo a jedním z těch vůbec nejupřímnějších je Subaru.

Prestižní magazín o autech Auto Motor und Sport ve svém nejnovějším vydání (26/2015) zkoumal, jak moc se liší výsledky oficiálních měření spotřeby a emisí od reality. Není asi třeba zdůrazňovat, že jde především o reakci na takzvanou aféru Dieselgate. Její hlavní obětí je koncern Volkswagen, který záměrně falšoval výsledky testů. Redaktoři německého časopisu proto ve spolupráci s nezávislými komisaři srovnávali výsledky z evropského cyklu NEDC s měřením ve skutečném provozu.

Testovací trasa byla dlouhá 275 kilometrů a kombinovala dálnice, okresní silnice i městský provoz. Do měření byly započítány údaje 600 různých automobilů. Z celkových téměř 30 zastoupených značek jich jen 5 dosáhlo ve skutečném světě lepších výsledků než v rámci NEDC, tedy pouze každá šestá. Druhým nejlepším výsledkem vůbec se přitom může pochlubit právě Subaru – realita je v našem případě ještě o 6 procent lepší než laboratorní měření.

Průměrem všech značek je spotřeba o 6,4 % horší než v evropských testech. Nejhůře si vedly automobilky francouzské, nejlépe ty japonské a britské.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email