Doba čtení: 1 min.

Subaru a další japonské značky mají nejvěrnější zákazníky

Když si majitel Subaru jde koupit nový vůz, nejčastěji sáhne znovu po Subaru. Japonské automobilky ovládly žebříček věrnosti zákazníků, který sestavila společnost Edmunds.

Ukazuje se navíc, že věrnost zákazníků japonským značkám neustále roste. Žebříček totiž porovnává také její proměnu od roku 2007 do roku 2017. Nejlépe si vede Toyota, po jejímž voze znovu sáhne 63 % předchozích majitelů. Za posledních 10 let si v tomto ohledu polepšila o 5 %. Hned na druhém místě je Subaru se 61 procenty věrných, což představuje zlepšení o celých 16 %. Třetí je pak Honda s rovnými 60 procenty a v první desítce je z japonských značek ještě Nissan a Mazda. V segmentu luxusních vozů zase jasně vyhrál Lexus.

Data se sice vztahují primárně na Spojené státy, právě tam ale také Subaru prodá nejvíce svých aut. Podle autorů výzkumu ovlivňují v současnosti věrnost zákazníků zejména tři klíčové faktory: léty prověřená spolehlivost, dostatečně široká nabídka SUV a přitažlivý design. Zdá se tedy, že Subaru má v tomto ohledu splněno.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email