Doba čtení: 2 min.

KOMBÍKY OD SUBARU: IMPREZA STI WAGON

Subaru a kombíky k sobě patří jako samurajové a meče. Příchod Levorgu proto slavíme krátkým seriálem věnovaným právě tomuto spojení. Tentokrát je na řadě Impreza.

Příchod nového kombíku Subaru Levorg už je zas o týden blíž – dočkáme se začátkem října. Vůz se přitom do Evropy ani do Česka původně vůbec neměl dostat, takže je rozhodně důvod k oslavě. A protože Subaru a kombíky k sobě patří jako samurajové a meče, slavíme krátkým seriálem věnovaným právě tomuto spojení.

Po prvním díle z minulého týdne, který jsme věnovali subaráckým kombíkům obecně, se teď pojďme podívat na konkrétní auto českého majitele. A jaké jiné by to mohlo být, než legendární Impreza. Subarák Jirka používá jako své každodenní auto STI Wagon GF8 z přelomu let 1999 a 2000. Jde tedy o poslední z klasické „staré“ generace Imprez.

„Na těchto kombících se mi líbí, že to je celkem solidní sporťák, ale zároveň i dostatečně praktické auto. Akorát když má člověk vzadu psa, tak se musí při jízdě pořád krotit, aby nejel moc sportovně a pes tam nelítal zprava doleva…“ směje se Jirka. Imprezu přitom rozhodně nemá jen na víkendové projížďky a její zavazadlový prostor využívá prakticky neustále – kromě psa převáží RC modely letadel, lyže nebo kolo.

Oproti verzi WRX má vůz mimo jiné větší brzdy, snížené prahy, znatelně větší zadní křídla, elektricky sklápěná zrcátka, jiné zadní blinkry, černá skla a další odlišnosti. Určitě zaujme i palubovka s velkým otáčkoměrem uprostřed a tachometrem pouze do 180 km/h. Pozorný fanoušek si však jistě všimne také několika odchylek od původního stavu – například místo mlhovek mají být záslepky (čekají na renovaci) a pod přední nárazník se také brzy vrátí originální „lízátko“.

Odlišnosti jsou dány tím, že stejně jako velká část ostatních rychlých Imprez, i tato prošla ve svém životě nejrůznějšími úpravami. Ani sám majitel si tak dnes není úplně jistý hodnotami výkonu, který původně dosahoval 280 koní. Zaručeně ale ví, že oproti běžným verzím je ho víc než dost – dřív totiž jezdil atmosférickou Imprezou kombi z roku 2003.

„Byla také super, ale v porovnání s GF8 to vůbec nejelo a hůř se choval i podvozek. Přitom spotřeba byla docela podobná. Bylo to ale mé první auto, které jsem si pořídil hned po autoškole. Vlastně jsem nikdy dlouhodoběji neřídil žádné jiné auto než Subaru a myslím, že to tak zůstane i nadále,“ konstatuje Jirka.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email