Doba čtení: 4 min.

První výlet se Solterrou: Elektromobil s duší dobrodruha

Působí robustně, je velice pohodlné i na hodně rozbité cestě, v terénu dokáže překvapivě hodně, a přitom se současně příjemně řídí a skvěle zatáčí. Tak by se dalo popsat každé Subaru a platí to i pro elektrické SUV Solterra. Přestože jde o společný projekt s Toyotou a Subaru mělo na starosti především jízdní naladění a pohon všech kol, svými vlastnostmi do rodiny jednoznačně zapadá.

Na každé nápravě jeden elektromotor o síle 109 koní (celkem 218 koní a 335 Nm), stálý pohon všech kol, maximální dojezd přes 400 km, zrychlení na 100 km/h pod sedm sekund. A k tomu velmi prostorná kabina, nadprůměrná světlá výška 21 centimetrů nebo terénní režimy. Solterra má na papíře zájemcům o netradiční elektromobil rozhodně co nabídnout. Při testu ve skutečném světě nás ale zajímalo hlavně to, jestli se dá používat stejně jako ostatní Subaru. Vzali jsme ji proto na stejná místa jako nedávno Outback a Forester, abychom si to vyzkoušeli.

Naše dojmy najdete v komentované galerii:

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.