Doba čtení: 3 min.

Elektrická budoucnost Subaru? Solterrou jen začíná

Už letos dorazí k prodejcům Subaru první elektrické SUV Solterra, které automobilka vyvinula společně se spřízněnou Toyotou. Technologie budou obě firmy sdílet i u dalších elektrických a hybridních modelů, zároveň si však chce Subaru pohlídat, že jeho auta zůstanou dostatečně osobitá.

První krok do světa elektromobility udělalo Subaru spolu s Toyotou a modely Solterra a bZ4X jsou ve většině ohledů totožné. Solterra se nicméně na rozdíl od Toyoty bude v Evropě prodávat pouze ve verzi s pohonem všech kol, jehož naladění mělo Subaru na starosti. Cílem bylo pohlídat si, že i elektrické SUV bude stále jezdit jako Subaru a jen tak něco ho nerozhází (více si přečtěte v představení Solterra láká i na výlety mimo asfalt).

Subaru je sice významná a technicky vyspělá automobilka, ale z globálního pohledu v absolutních číslech prodejů relativně malá. Vývoj zcela vlastní elektrické platformy by byl extrémně drahý a s ohledem na rychle se zpřísňující emisní limity příliš zdlouhavý, a tak je spojení s Toyotou v této oblasti logické. Ze stejného důvodu ostatně na úzké partnerství s ní sází i další japonské automobilky jako Mazda a Suzuki. To ale neznamená, že tím plány Subaru do budoucna končí.

Přibližně v polovině této dekády plánuje s využitím elektrických technologií Toyoty uvést na trh řadu nových hybridů a plug-in hybridů, které však úspornost a nízké emise spojí s tradičními vlastnostmi Subaru (především robustnost, skvělé jízdní vlastnosti a bezpečnost). Také další chystané elektromobily už by se od těch s logem Toyoty měly výrazněji odlišovat. Cílem je, aby do roku 2030 byly všechny modely více či méně elektrifikované, a přitom si zachovaly ducha aut s Plejádami ve znaku, se kterými je každá cesta pohodová a zábavná.

„Toyotu považujeme za důležitého partnera pro naše podnikání. Ale když se podíváte do budoucnosti, kde většina aut bude elektrická, místo užší spolupráce s Toyotou můžeme být více konkurenční. Jsem si jistý, že si budeme pomáhat na cestě k uhlíkové neutralitě, ale v jakých oblastech budeme spolupracovat nebo soupeřit se bude měnit podle situace na trhu,“ uvedl Tomomi Nakamura, CEO Subaru Corporation.

Nedávno představený koncept tisícikoňového elektrického speciálu STI E-RA je důkazem, že Subaru ani v elektrické éře nechce spoléhat jen na přebírání cizích technologií, ale hodlá si opět najít svou vlastní cestu.

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email