Doba čtení: 2 min.

Solterra v testu elektromobilů překvapila dojezdem i výdrží

Jak moc se liší reálný dojezd od tabulkových hodnot, jak rychlé je ve skutečnosti nabíjení a jak daleko auto ještě dojede, když kapacita akumulátoru ukazuje nulu? Odpovědi na tyto a další otázky zkoumal důkladný test elektromobilů EcoBest Challenge 2023. Subaru Solterra v několika kategoriích zvítězilo.

Řada lidí cítí úzkost z dojezdu elektromobilů a jsou nervózní, když se začne blížit k nule. Majitelé Solterry však můžou být v klidu. V nezávislém testu organizace Autobest byl její reálný dojezd nejblíže oficiálním údajům dle WLTP ze 14 měřených aut. Subaru udává kombinovaný dojezd 465 kilometrů, v běžném provozu (55 % rychlostní silnice, 25 % okresní, 20 % město) se zapnutým infotainmentem i klimatizací ujela 431 kilometrů. I se stálým pohonem všech kol tak dosáhla na 92,7 % udávaného dojezdu v ideálních podmínkách.

Současně Solterra stanovila i absolutní rekord v dojezdu s „vybitým“ akumulátorem. Když ukazatel zobrazil 0 km, dokázala pokračovat ještě dalších 45 kilometrů, což je nejlepší výsledek v dosavadní historii testování – u některých vozů to naopak byly jen jednotky kilometrů. Dobře si vedla i na rychlonabíječce, kde jí k získání 100 km dojezdu stačilo strávit pouze 10 minut (třetí příčka v testu), nebo v hodnocení energetické efektivity (6,7 km na kWh, čtvrtá příčka).

Aktuální EcoBest Challnege porovnávala 14 elektromobilů: Aiways U6, BMW iX1, BYD Atto 3, Citroen e-C4 X, Hyundai Ioniq 6, Jeep  Avenger, Lexus RZ, Mercedes-Benz EQB, Nissan Ariya, Opel Astra, Polestar 2 MY23, Subaru Solterra, Tesla Model 3 a Volkswagen ID. Buzz. Podrobné výsledky s tabulkami a informacemi o metodologii můžete prozkoumat zde.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email