Není to klasické SUV a nabízí především úžasně pohodlnou jízdu na jakékoliv silnici bez ohledu na její kvalitu. Přesto ale svými dovednostmi mimo silnice zahanbí i výrazně větší auta s o poznání drsnějším výrazem.
Od kompaktního crossoveru dnes terénní schopnosti většina lidí nečeká. Taková auta obvykle mají pohon předních kol, vysoká jsou hlavně proto, aby lépe vypadala, a výsledkem bývá především to, že se pořádně naklání. Jenže Subaru nedělá auta pro většinu. Proto je i stylové XV plnohodnotným členem rodiny. Má symetrický pohon všech kol, plochý motor boxer s nízkým těžištěm, světlou výšku stejnou jak větší Subaru Forester a ochranné lišty nenosí jen jako falešnou parádu.
Už při prvních zimních testech s českými novináři udělalo XV velký dojem na sněhu i v blátě. Zejména díky skvěle naladěnému podvozku a extra tuhé karoserii, kterou zajišťuje oceňovaná nová platforma SGP. Té vděčí XV stejně jako sesterská Impreza nejen za výbornou ovladatelnost a jízdní vlastnosti, ale také za titul nejbezpečnějšího auta ve své třídě. Pevná karoserie, která se nekroutí ani nenaklání, precizní a jemné reakce na povely a výsledná jistota řidiče znamenají výjimečné chování nejen na silnicích, ale také mimo ně.
Podívejte se do naší komentované galerie, jak přirozeně a sebevědomě si Subaru XV mimo zpevněné cesty vede: