Doba čtení: 2 min.

5 pravidel pro zajetí nového auta

Aby si všechny mechanické komponenty vzájemně sedly a hladce fungovaly mnoho a mnoho let, je potřeba v prvních dnech a týdnech dopřát svému novému Subaru jemné zacházení. Když se budete držet základních doporučení, dostanete z něj z hlediska výkonu, spolehlivosti a spotřeby maximum.

Někdy se jako zajížděcí fáze uvádí prvních 1000 kilometrů, někdy 1500 a někdy i 2000. Subaru v manuálech ke svým vozům uvádí rozumných 1600 kilometrů, tedy 1000 mil: „Životnost i výkon automobilu jsou silně závislé na způsobu zacházení a na péči v době, kdy je automobil nový. Během prvních 1600 km by se měla bezpodmínečně dodržovat následující doporučení.“

1. Nevytáčejte motor

Jezděte klidně a nežeňte motor do otáček. Neměli byste překročit hranici 4000 otáček za minutu, výjimkou je pouze nouzová situace. Bude to zřejmě chtít jisté sebezapření, ale rozhodně se vyplatí nutkání odolat. Odpustit byste si měli i tahání přívěsu.

2. Zrychlujte s citem

Vyvarujte se prudkých rozjezdů i náhlé akcelerace, plynový pedál nikdy netlačte až do podlahy. Nedá se nic dělat, chvíli budete patřit k pomalejší části provozu.

3. Střídejte tempo i typy silnic

Nejezděte delší dobu v konstantních otáčkách ani stálou rychlostí, ať už pomalu, nebo rychle. Ostatní z vás asi nebudou nadšení, ale chvíli to přežijete. I když má EyeSight skvělý adaptivní tempomat, je lepší ho v této fázi nepoužívat.

4. Nebrzděte prudce

Vyvarujte se náhlého intenzivního brzdění, opět samozřejmě s výjimkou krizové situace. Nové pneumatiky a brzdy potřebují k dosažení ideálního provozního stavu najet i stovky kilometrů. Ušetříte si tak i výrazný zápach spáleniny, který u nového auta provází agresivnější manévry.

5. Zvažte výměnu kapalin

Povinnost to není, ale vždy je ku prospěchu věci do prvních cca 5000 kilometrů vyměnit olej v motoru a další provozní kapaliny. Například u BRZ stojí s ohledem na obvyklý způsob použití za pozornost i olej v zadním diferenciálu.

Myslete na to, že postupy uvedené výše byste měli zopakovat také po výměně brzdového obložení, přezutí pneumatik nebo repasi či montáži nového motoru. Výhodu v tomto ohledu mají majitelé Solterry a dalších budoucích elektromobilů Subaru – technicky jednoduchý elektrický pohon s minimem pohyblivých částí je na zajetí mnohem méně citlivý než spalovací motor.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email