Doba čtení: 2 min.

Subaru naučí EyeSight spolupracovat s manuálem

Unikátní technologie EyeSight, kterou Subaru vlastními silami vyvinulo a neustále rozvíjí, patří mezi nejpokročilejší bezpečnostní a asistenční systémy na světě. I díky ní automobilka vévodí žebříčkům bezpečnosti a plánuje dosáhnout nulových obětí na silnicích. Dosud byla dostupná pouze s automatickou převodovkou Lineartronic, to se však má ještě letos změnit.

EyeSight zahrnuje nejen komfortní funkce jako je skvěle fungující adaptivní tempomat, ale hlavně ty bezpečnostní. Jde zejména o pokročilý systém nouzového brzdění včetně schopnosti zabránit nehodám při odbočování v křižovatkách nebo autonomně provést úhybný manévr, pokud není možné před překážkou včas zastavit a kamery vidí vhodné únikové místo. Od počátku byl navržen pro práci s bezestupňovou převodovkou Subaru Lineartronic, což je také důvod, proč je v nové generaci BRZ dostupný pouze pro verzi s automatem. Nyní Subaru oznámilo, že již pracuje na zpřístupnění EyeSightu pro auta vybavená přímo řazenou převodovkou.

Řešení pro domácí japonský trh má být představeno ještě letos na podzim a nabídne všechny klíčové funkce: automatické nouzové brzdění, adaptivní tempomat, hlídání jízdních pruhů nebo zadní sonar pro upozornění před auty například při couvání. Nutno dodat, že zatím nezazněly žádné informace o dostupnosti mimo Japonsko ani o tom, jaké má Subaru s manuálními převodovkami do budoucna plány.

Od představení v roce 2008 do letošního května bylo systémem EyeSight vybaveno už 5,5 milionu aut a výrazně snížil počet vážných a smrtelných nehod, v nichž figurují vozy Subaru.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email