Japonská kultura a mentalita se značně liší jak od té evropské, tak americké. Projevuje se to i v hodnotách, které tamní konstruktéři uplatňují při výrobě aut.
Subaru je v každém ohledu typicky japonskou automobilkou. To má pro evropského zákazníka několik nevýhod, například v podobě dovozního cla, nebo složitějšího objednávání modelů s přepravou přes oceán. Výhody to však bohatě vynahrazují – zarputilost ve vývoji vlastních technologií navzdory levnějším masovým řešením, propracované konstrukce z dílny precizních japonských inženýrů nebo jejich posedlost neustálým zdokonalováním. Jaké jsou konkrétní důvody, proč majitelé na auta z Japonska nedají dopustit?
1. Bezpečnost
V nárazových testech patří japonské vozy ke světové špičce, nejde však jen o pasivní bezpečnost. Je z nich i skvěle vidět, jsou dobře ovladatelné a patří k průkopníkům chytrých technologií.
2. Dlouhá životnost a spolehlivost
Záruky na japonská auta patří k těm nejdelším a řadí se k vozům, kterých se lidé statisticky nejméně zbavují. Každá značka má své lepší i horší roky, dlouhodobě jsou však nadprůměrně spolehlivé.
3. Funkční jednoduchost
Precizní Japonci si nepotrpí na výstřelky. K dokonalosti dovedli filozofii „Kaizen“, tedy neustálé a vytrvalé zlepšování aut krok po kroku. Ta jsou proto funkční a hned je dostanete do ruky.
4. Nezájem zlodějů
V žebříčku nejkradenějších aut v České republice i jinde v Evropě japonská auta v podstatě nenajdete. Protože jde o méně rozšířené vozy, je malý i zájem zlodějů. Jak absolutně, tak i vzhledem k počtu aut.
5. Sousedi nezávidí
Japonští konstruktéři se soustředí na funkčnost, nikoliv na efekt. Tamní auta proto neprovokují drahým vzhledem a zpravidla nepřitahují nechtěnou pozornost okolí.
6. Výbava v ceně
Japonci nesází na „cenu již od“ a auta oholená na kost, ale na kvalitu. V autě proto vždy najdete solidní výbavu a nabídka různých verzí bývá nezáludná a přehledná.
7. Drží si hodnotu
Protože na trhu mají japonská auta obecně velice dobrou pověst a svým majitelům nabízí dobrou hodnotu, mohou se chlubit také nadprůměrnou zůstatkovou cenou.