Doba čtení: 4 min.

Úlety, dojáky, celebrity. Připomeňte si nejlepší reklamy na Subaru

Subaru během let představilo řadu zajímavých kampaní. Zatímco některé lze popsat jen jako pravý asijský bizár, jiné se zapsaly do reklamní historie nebo alespoň působivě využily silné stránky značky – komunitu, tradici či vztah ke zvířatům. Podívejte se znovu na ty nejlepší.

Originální reklamy na Subaru navíc nepocházejí jen z dílny samotné automobilky, ale také od jejích zastoupení z mnoha zemí světa. I díky tomu, že jsou auta s Plejádami ve znaku oblíbená od Japonska přes Austrálii až po Spojené státy, jsou kampaně tak pestré. Společné však mají to, že často pracují se sympatickým nadhledem a vtipem.

Subárka v roli pejsků

Tato reklama je o psech, i když v ní žádný nehraje. Kanadské zastoupení kouzelným způsobem obsadilo do role veselých zvířátek nová XV, na americkém kontinentu prodávaná pod názvem Crosstrek. Protože každý ví, že Subaru jsou hravá auta, která mají ráda společnost.

Martina Navrátilová jako symbol tolerance

Reklamní kampaň, která v mnoha ohledech patří do učebnic marketingu. Koncem 90. let se Subaru na stěžejním americkém trhu moc nedařilo, a tak zkusilo netradiční krok a mimo jiných aktivit zacílilo na lesby. V reklamě se objevila i legendární česká tenistka Martina Navrátilová a byl to úspěch.

Subaru spojuje

V řadě reklam zdůrazňuje Subaru dlouhověkost vozů a fakt, že láska ke značce se dědí po generace. Japonská reklama, která pracuje s životním příběhem otce a syna, emotivně hraje na sentimentální notu a naznačuje, že společná láska k Subaru může prolomit ledy i ve složitých rodinných vztazích.

Testováno na psech

Americké zastoupení automobilky pracuje už mnoho let s vtipnou reklamní kampaní Dog tested, ve které představuje jednotlivé funkce svých modelů. Psi už v reklamě otestovali dotykové displeje, hlasové ovládání, pohon všech kol, terénní schopnosti, přepravní kapacitu a mnoho dalšího.

Láska napříč generacemi

Reklama na Subaru Outback modelového ročníku 2021 využívá legendární hit Nothing’s gonna stop us now a řadu atraktivních modelů napříč historií značky. Klip láká zájemce o vozy Subaru, aby se přidali ke značce, s níž si lidé naplno užívají cestování už mnoho desetiletí.

Jaký pohon má zebra?

Asi nejbláznivější reklamu na Subaru vytvořilo v roce 2017 thajské zastoupení automobilky. Nevěříte? Inu, podívejte se sami. Napadlo by vás hledat analogie k symetrickému pohonu všech kol, kterým se automobilka tak proslavila, zrovna u zebry?

Proč milovat Subaru

Vozy Subaru mají mnoho silných stránek, tou hlavní je ale jednoznačně bezpečnost. V sérii silných reklam automobilka zdůraznila, že její auta jsou hodnocena jako nejbezpečnější na světě. A i když slovo bezpečnost možná zní nudně, když jde do tuhého, budete své auto milovat právě proto.

V hlavní roli Jennifer Lopez

Do své domácí reklamní kampaně zapojila japonská automobilka v roce 2001 hvězdnou zpěvačku Jennifer Lopez. Vznikla série tří spotů a tištěných reklam nazvaná 3 Keys Legacy, která propagovala tři různé verze tehdejšího Subaru Legacy: sedan, kombi a provedení Outback.

Neobvyklé příběhy

Driftující důchodce v BRZ, novomanželka v Outbacku, která s dalšími subaristy vyráží řádit do polí, nebo matka s dcerou, které v jejich Foresteru překvapí na lesní cestě los. Radost z neobvyklých zážitků mají majitelé vozů Subaru společnou, tak proč do reklamy nezapojit nějaké ty neobvyklé příběhy.

Subaru v oblacích

A ještě jednou Thajsko. Vozy Subaru zvládnou podle tamní reklamní kampaně opravdu všechno. I to, o čem jste netušili, že by vůbec bylo možné. Věděli jste, že je Subaru Forester ideální vůz pro balonové létání?

Kouzelná automyčka

Australská pobočka Subaru vytvořila k uvedení kompaktního modelu XV kampaň, ve které figuruje spousta zajímavých modelů napříč historií značky a jedna velmi netradiční automyčka. Crossover XV v sobě podle reklamy kombinuje to nejlepší z celé historie automobilky.

Rodiče můžou být v klidu

Rodiče se o své děti přirozeně bojí a mnohdy si představují to nejhorší, co by se jim mohlo stát. S vozy Subaru ale mohou být v klidu, říká reklamní kampaň na model Forester z roku 2019. Vděčni za to mohou být mimo jiné funkci varování před ztrátou pozorností.

Jak zachránit autíčko

Když se rozbije oblíbené autíčko na ovládání, dovede to dětem pořádně zkazit náladu. Obzvlášť, když oprava už při nejlepší vůli není možná. Ale důvtipný tatínek má řešení, které se nakonec zalíbí všem zúčastněným. Aneb reklama o tom, že malé dítě dřímá v každém z nás.

Důvěrný vztah

Další reklamou hrající ze sentimentálnější notu je americká kampaň upozorňující na fakt, že Subaru se v roce 2016 v USA stalo nejdůvěryhodnější automobilkou a nejlepší značkou podle Kelly Blue Book. Zákazníci jsou s vozy japonské značky spokojeni především proto, že získaly jejich důvěru.

Holky na cestě

Reklama z roku 2021 na model Crosstrek opět pracuje s motivem toho, že se láska k vozům této značky dědí po generace. Vnučka a babička se vydávají na cestu plnou zážitků – a babička se při tom dovede i docela slušně odvázat.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email