Doba čtení: 2 min.

Outback jako jediný uspěl v novém bočním testu

Bezpečnostní testy amerického institutu IIHS jsou tradičně považovány za jedny z nejnáročnějších na světě. Nyní zavedl přísnější zkoušky bočního nárazu, přičemž z první várky sedmi vozů střední třídy prošlo touto disciplínou bez ztráty kytičky pouze Subaru Outback.

V rámci úsilí o neustálé posouvání bezpečnosti aut představil IIHS nový, tvrdší test bočního nárazu. Právě tento typ nehod totiž stále často končí smrtelným zraněním. Při této příležitosti prošlo přísnou zkouškou sedm modelů střední třídy včetně Subaru Outback modelového roku 2022 (samozřejmě v americké specifikaci). Outback jako jediný testovaný vůz získal nejvyšší možné hodnocení Good.

Boční náraz simuluje srážku, ke které nejčastěji dochází v křižovatkách, a na samotném principu testu se nic zásadního nezměnilo. Oproti dřívějšku však IIHS zvětšil hmotnost tělesa narážejícího do auta o přibližně 400 kilogramů na 1,9 tuny, aby lépe odpovídalo mohutnosti dnešních SUV. Rychlost nárazu se zároveň zvýšila z 50 na 60 km/h. Možná to nezní jako úplně dramatický rozdíl, energie nárazu však těmito změnami vzrostla o celých 82 %.

Pro získání nejlepšího hodnocení si musí prostor pro cestující po srážce zachovat svůj tvar, figuríny simulující dospělého cestujícícho a 12leté dítě nesmí zaznamenat vysoké riziko vážných zranění a bezpečnostní pásy spolu s bočními airbagy musí zamezit tvrdému kontaktu hlav s prvky interiéru. Outback to vše splnil, přestože při jeho návrhu ještě tento test nebyl součástí běžných nárazových zkoušek.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.