Doba čtení: 2 min.

Subaru dolaďuje nový stroj pro Nürburgring

O víkendu 20. až 21. května proběhne v německém pohoří Eifel již 51. ročník vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu. Subaru se ho od svého debutu v roce 2008 letos zúčastní již po 14., letos navíc s vozem určeným pro kategorii SP4T. V minulosti automobilka ve třídě SP3T během let získala hned sedm vítězství.

Zbrusu nový vůz Subaru WRX NBR Challenge 2023 bude soutěžit ve třídě pro vozy s turbomotory o objemu 2,0 až 2,6 litru s cílem tuto třídu vyhrát. Závodní speciál je postaven na globální platformě Subaru SGP, pohání ho plochý motor Boxer o objemu 2,4 litru a samozřejmě nechybí ani symetrický pohon všech kol. To vše bude potřeba, Nürburgring je totiž považován za nejnáročnější okruh světa. Celková délka je přibližně 25 km a i díky převýšení 300 metrů je známý velice proměnlivým počasím.

Už od roku 1990 je tradicí, že mechanici pro zámořské závody jsou vybíráni z japonských dealerství Subaru a tato příležitost je velkou motivací pro zlepšování dovedností servisních techniků. Jinak tomu nebude ani při letošní čtyřiadvacetihodinovce v takzvaném zeleném pekle. Role pilotů se ujmou Carlo van Dam z Nizozemska, Tim Schrick z Německa a Japonci Hideki Yamauchi a Takuto Iguchi.

SUBARU WRX NBR CHALLENGE 2023
Délka 5270 mm
Šířka 1900 mm
Výška 1390 mm
Rozvor 2690 mm
Hmotnost 1290 kg
Typ motoru FA24 BOXER DOHC 16v AVCS single scroll turbo
Objem motoru 2387 cm3
Maximální výkon 280 kW (380 k) při 5500 otáčkách za minutu
Maximum točivého momentu 590 Nm při 3500 otáčkách za minutu
Převodovka šestistupňová sekvenční
Spojka Ogura 5,5″ vícelamelová
Brzdy Brembo šestipístkové vpředu, čtyřpístkové vzadu
Kola BBS 18″ x 11J
Pneumatiky FALKEN 280/680/R18
Průměr restriktoru 39 mm

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email