O víkendu 20. až 21. května proběhne v německém pohoří Eifel již 51. ročník vytrvalostního závodu 24 hodin Nürburgringu. Subaru se ho od svého debutu v roce 2008 letos zúčastní již po 14., letos navíc s vozem určeným pro kategorii SP4T. V minulosti automobilka ve třídě SP3T během let získala hned sedm vítězství.
Zbrusu nový vůz Subaru WRX NBR Challenge 2023 bude soutěžit ve třídě pro vozy s turbomotory o objemu 2,0 až 2,6 litru s cílem tuto třídu vyhrát. Závodní speciál je postaven na globální platformě Subaru SGP, pohání ho plochý motor Boxer o objemu 2,4 litru a samozřejmě nechybí ani symetrický pohon všech kol. To vše bude potřeba, Nürburgring je totiž považován za nejnáročnější okruh světa. Celková délka je přibližně 25 km a i díky převýšení 300 metrů je známý velice proměnlivým počasím.
Už od roku 1990 je tradicí, že mechanici pro zámořské závody jsou vybíráni z japonských dealerství Subaru a tato příležitost je velkou motivací pro zlepšování dovedností servisních techniků. Jinak tomu nebude ani při letošní čtyřiadvacetihodinovce v takzvaném zeleném pekle. Role pilotů se ujmou Carlo van Dam z Nizozemska, Tim Schrick z Německa a Japonci Hideki Yamauchi a Takuto Iguchi.
SUBARU WRX NBR CHALLENGE 2023 | |
Délka | 5270 mm |
Šířka | 1900 mm |
Výška | 1390 mm |
Rozvor | 2690 mm |
Hmotnost | 1290 kg |
Typ motoru | FA24 BOXER DOHC 16v AVCS single scroll turbo |
Objem motoru | 2387 cm3 |
Maximální výkon | 280 kW (380 k) při 5500 otáčkách za minutu |
Maximum točivého momentu | 590 Nm při 3500 otáčkách za minutu |
Převodovka | šestistupňová sekvenční |
Spojka | Ogura 5,5″ vícelamelová |
Brzdy | Brembo šestipístkové vpředu, čtyřpístkové vzadu |
Kola | BBS 18″ x 11J |
Pneumatiky | FALKEN 280/680/R18 |
Průměr restriktoru | 39 mm |