Doba čtení: 2 min.

Subaru vylepšilo okruhové WRX a znovu vyrazí na Nürburgring

24hodinový závod na nejnáročnějším okruhu světa je letos v plánu na první červnový víkend. Subaru bude v Německu opět soutěžit ve třídě SP4T pro vozy s turbomotory o objemu 2,0 až 2,6 litru. Nasadí vylepšený speciál WRX NBR Challenge 2024 a cílem není nic menšího než třídu vyhrát.

Okruh dlouhý 25 kilometrů, s převýšením 300 metrů, náročným povrchem a neustále se měnícími povětrnostními podmínkami prověří odolnost každého auta. I proto se inženýři závodní divize STI zaměřili především na spolehlivost, zatímco v oblasti jízdních vlastností se mohou opřít o přirozené výhody plochého motoru Boxer a symetrického pohonu všech kol v kombinaci s extra tuhou platformou SGP.

Vylepšenou životnost a spolehlivost nabídnou komponenty předního zavěšení i přepracovaného motoru, který se zároveň chlubí vyšší tepelnou účinností. Revize aerodynamiky od zadního přítlačného křídla, přes tvar kol až po kryty podvozku slibuje větší stabilitu a lepší výkony v zatáčkách. Odolnost vůči vysokým teplotám zase zajistí nové materiály ve výfukovém potrubí i přepracované vedení chladicí kapaliny.

Tým povede ostřílená dvojice Hideharu Tatsumi a Takuya Sawada, za techniku bude zodpovědný Naoki Shibuya. Hlavní týmový manažer Tatsumi se 24hodinového závodu na Nürburgringu účastní již od roku 2008 a letos se této výzvy chopí naposled. Budeme mu držet palce, aby si na rozloučenou odnesl další vítězství – v minulosti jich automobilka ve třídě SP3T postupně získala hned sedm.

Za volantem se vystřídají Carlo van Dam (Nizozemsko), Tim Schrick (Německo), Kota Sasaki (Japonsko) a Rintaro Kubo (Japonsko). I letos se k týmu připojí osm servisních techniků pečlivě vybraných z dealerství Subaru po celém Japonsku. Na zámořské motoristické závody vysílá Subaru mechaniky ze svých servisů již od roku 1990 s cílem zlepšovat jejich technické dovednosti.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email