Doba čtení: 4 min.

7 důvodů, proč je Subaru BRZ praktické auto

Je až s podivem, kolik majitelů používá Subaru BRZ jako své jediné auto na každý den. Vždyť je to přece ryzí sporťák, který slouží hlavně pro zábavu! Jenže když s ním zkusíte chvíli žít, zjistíte, že to vlastně jde nečekaně hladce.

Neříkáme tím samozřejmě, že BRZ odveze čtyřčlennou rodinu i se psem do Chorvatska. Spíš jde o to, že pokud vaše srdce po tomto autě touží, vůbec to nemusí být na úkor rozumu. Nechme tedy pro tentokrát stranou nadšené výkřiky o tom, jak se dá BRZ úžasné vodit volantem a plynem na limitu, a pojďme se podívat, co z něj dělá tak bezproblémového společníka pro život.

1. Odveze sud piva

Vyzkoušeno! Do Subaru BRZ se nakonec vždycky vejde o něco víc, než byste při pohledu na něj čekali. Možnost umístit do kufru velký sud točeného piva nebo dvě basy „lahváčů“ je v našich končinách k nezaplacení, obzvlášť v tak parném roce jako je ten letošní. Až si člověk říká, že snad kolegové v Japonsku navrhli zavazadlový prostor přesně s ohledem na takové použití, protože to vychází takřka na centimetry. (foto František Šviha)

2. Je spolehlivé

BRZ je v Česku poměrně oblíbené auto a za posledních pět let se jich prodalo hodně přes stovku. Přesto však zatím české Subaru neřešilo žádné zásadní vady. Problémy s motorem měl jen jediný vůz, jenže se ukázalo, že jeho majitel neměnil olej celých 80 tisíc kilometrů! Při necitlivém řazení mohou trpět synchrony a u vozů z prvních dvou let se v rámci záruky měnila denní světla kvůli zatékání vody, ale to je tak vše. Je to jednoduché, mechanické a japonsky bytelné auto, o které se nemusíte bát.

3. Není jen pro Asiaty

Neříkáme, že uvnitř BRZ najdete prostor Superbu, ale vedle takové Mazdy MX-5 působí jako autobus. I opravdoví čahouni si vpředu pohodlně sednou, nebudou dřít hlavou o strop a najdou si dobrou pozici za volantem. Říká se sice, že místa vzadu jsou jen pro lidi bez nohou nebo sebeúcty, ale na nouzové přesuny to stačí. V nejhorším je to alespoň prostor pro další basy a už jsme z BRZ na vlastní oči viděli vyskákat i čtyři dospělé s krosnami a dvoumetrovým didgeridoo.

4. Je levné na provoz

Řidičská radost tu nepramení z absurdních výkonů, které musí na silnici držet obří pneumatiky a drahé technologie. Receptem BRZ je nízká váha i těžiště, pohon zadních kol, samosvorný diferenciál a přirozená hravost. Sadu zadních gum 215×45 R17 v pohodě koupíte za tři nebo čtyři tisíce, spotřeba se snadno udrží do deseti litrů, servisní prohlídky vyjdou na jednotky tisíc, destičky i kotouče stojí kolem tří tisíc, spojková sada s lamelou, přítlačným talířem i ložiskem kolem deseti tisíc a tak dále.

5. Má silnou komunitu

Je známá věc, že subaristé se mají rádi a vzájemně si pomáhají. I v rámci nadprůměrně aktivní komunity Subaru se ale majitelé BRZ vymykají. Snad si tím vynahrazují fakt, že je řada starších subaristů na silnici zatím nepoznává a ani jim nemává. Na diskuzních fórech se dá vyřešit prakticky každý problém, pořádají se časté srazy a projížďky, a když potřebujete s něčím pomoci nebo poradit, máte se kam obrátit. Všechno už totiž vyřešil či vyzkoušel někdo před vámi.

6. Nejsou s ním nervy

Subaru BRZ není auto, o které se musíte bát. Nečouhají z něj nesmyslné spoilery, když náhodou trefíte velkou díru, pravděpodobně se vůbec nic nestane, a při cestě na chatu klidně projede i rozbitou polňačku. Nemusíte řešit každý kamínek, který vás trefí. A protože to není vulgární auto, ale sympatický skromný Japonec, nikoho zbytečně neprovokuje, aby vám ho objel klíčem. Navíc se s ním s ohledem na kompaktní rozměry i dobře parkuje. Tohle auto má zkrátka dobrou karmu.

7. Naučí vás šikovné triky

Jízdu bokem si pod pojmem „praktický“ asi představí málokdo, podle nás je ale schopnost odvážněji ovládat své auto praktická velice. V BRZ se třeba i na úzké okresce nebo v hektickém městě vždy snadno a rychle otočíte s kombinací ruční brzdy a plynu. Za jeho volantem jste navíc stále nabuzení a ve střehu, takže se hbitě vyhnete všem nečekaným hrozbám. BRZ je totiž skvěle ovladatelné auto, které se v provozu nikdy neztratí. Nabízí vstupenku do světa sportovních aut a zkušených řidičů.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.