Doba čtení: 4 min.

S BRZ na Nürburgringu a ve Spa

Skvělá parta nadšených řidičů, pět Subaru BRZ a dva legendární závodní okruhy. Tak vypadal pozoruhodný týden české výpravy pod vedením Corners.cz, během kterého se opět potvrdilo, jak skvělým vozem BRZ je.

Vše začalo společným odjezdem směrem do pohoří Eifel, vzdáleného 700 km od Prahy. Taková porce kilometrů už může leckoho vystrašit při představě, že ji má absolvovat ve dvoumístném sportovním kupé. To však neplatí pro cestování v BRZ. Jednak je zásluhou perfektní pozice za volantem velmi pohodlné a při cestovní rychlosti 160km/h po německé dálnici i celkem kultivované. Díky bylo možné první seznamovací kolečka na legendární Nordschleife okruhu Nürburgring absolvovat ještě večer po příjezdu.

Zátěžová zkouška

Tato trať patří k nejnáročnějším a nejnebezpečnějším na světě. Je to dáno hlavně jejím profilem a převýšením v kopcovitém terénu. Také povrch je na poměry závodního okruhu poměrně hrbolatý a připomíná spíše okresní silnici. Je navíc plný často slepých horizontů, na kterých rychlost přesahuje 200 km/h. To vše společně s extrémní délkou okruhu tvoří nezaměnitelný řidičský zážitek a zároveň slušnou zátěžovou zkoušku pro techniku. Projeví se zde sebemenší slabina nebo špatné naladění podvozku, brzd a dalších komponent. Je to přesně to místo, kde se hodí nízká hmotnost a poddajný podvozek malého BRZ.

Čitelnost a přesné ovládání vozu jsou na zdejším asfaltu klíčem k úspěchu. Jestli by se někomu zdálo, že BRZ bude na takto rychlé trati trpět nedostatkem výkonu, je na velkém omylu. Stačí jen obout kvalitní pneumatiky mrštná japonská zadokolka se bez větších problémů dokáže držet i výkonnějších vozů.

Okruh pro radost

Po třech dnech strávených intenzivním trénováním ideální stopy v Zeleném pekle se přesouváme do Belgie na závodní okruh Spa-Francorchamps, který je kolébkou vytrvalostních závodů. Podstatně širší trať s hladším povrchem není tolik zákeřná a nabídne jízdu na limitu dostupnou i méně zkušeným řidičům.

Rychlé zatáčky jsou přehledné a jednoduše zapamatovatelné. Kdo zatím Spa nezažil na vlastní kůži, neuvěří, jaké převýšení tato trať nabízí. Rychlé úseky doplňují dvě pomalé šikany, ve kterých se BRZ hezky klouže na výjezdu. Kdo netouží jen po nejlepším čase, může si ve Spa i hezky zadriftovat. Malá zadokolka od Subaru si o přetáčivé smyky vysloveně říká.

Přečtěte si víc v naší komentované galerii:

Autor: Ondřej Štaidl
Foto: Mojmír Nebel

 

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email