Nový Outback podrobně: Motor, interiér, bezpečnost

Subaru Europe zveřejnilo řadu podrobností o šesté generaci Outbacku, která v nejbližších měsících dorazí i na český trh. Ve dvou obsáhlých videích se věnuje konstrukci auta, pohonu, podvozku, jízdě v terénu, bezpečnosti i prostoru pro posádku a zavazadla.

Přestože je šestá generace Subaru Outback již nějaký čas k dispozici ve Spojených státech, evropská specifikace se od té americké vždy v řadě ohledů lišila. Nebylo tak dosud jasné, v jaké podobě nakonec Outback do Evropy dorazí. Nyní už je ve většině ohledů jasno a vylepšení je opravdu velká spousta. Šestá generace je zdokonalená v každém ohledu – ještě univerzálnější, odolnější, bezpečnější a pohodlnější.

Obě videa jsou v angličtině a dohromady mají téměř 20 minut, pod každé z nich proto přidáváme stručný výtah nejdůležitějších změn a novinek.

Platforma, pohon a bezpečnost

  • Stejně jako Forester, Impreza a XV, také nový Outback už stojí na platformě SGPextra tuhou konstrukcí. Pevná karoserie je nejen bezpečnější, ale zajišťuje také stabilitu, lepší ovladatelnost díky přesnějším a rychlejším reakcím na volant a ve výsledku i více pohodlí díky možnosti použít měkčí odpružení.
  • S tuhou konstrukcí a pevnějšími spoji souvisí i méně vibrací. Nové materiály pod podlahou či v podbězích zároveň lépe absorbují hluk. Vůz je díky tomu tišší a cestující si mohou užít poklidnou konverzaci i ve vyšších rychlostech na dálnici.
  • Zvýšení světlé výšky z 200 na 213 milimetrů zajistí lepší průchodnost terénem.
  • Vylepšený X-Mode nabízí dva režimy pro jízdu v terénu. Zatímco základní režim se snaží omezit prokluz kol a maximalizovat trakci, režim do hlubokého sněhu a bahna umožňuje řízený prokluz kol, na která posílá více síly, aby se řidič mohl „probít“ skrz.
  • Atmosférický boxer o objemu 2,5 litru má nepatrně snížený výkon (ze 129 na 124 kW) a současně zvýšený točivý moment (ze 235 na 252 Nm). Klíčová je především jeho vyšší tepelná účinnost, zlepšený průběh výkonu, méně vibrací a nižší spotřeba. Motor dostal přímé vstřikování, filtr pevných částic a vyšší kompresní poměr (12:1 oproti 10,3:1).
  • Bezestupňová převodovka Lineartronic dostala 80 % nových komponent a oproti předchozí generaci je lehčí, tišší a účinnější. Její rozsah odpovídá osmistupňovému automatu.
  • Nový EyeSight zvládne i automatický vyhýbací manévr a cestování zpříjemní pokročilý adaptivní tempomat – více informací najdete v samostatném článku.
  • Elektrický posilovač brzd spolupracující se systémem EyeSight dokáže oproti stávajícímu modelu vyvinout o 30 % větší brzdný účinek.
  • Systém sledování řidiče, který už znají majitelé Foresteru e-Boxer, při nastoupení pozná obličej řidiče a automaticky mu nastaví sedadlo nebo zrcátka. Za jízdy pak upozorní, pokud se řidič příliš dlouho dívá mimo silnici.

Karoserie, interiér a multimédia

  • O 50 mm delší a 35 mm širší karoserie přináší ještě víc prostoru pro cestující i zavazadla. Cestující vzadu mají o 10 mm více místa na nohy. Delší a širší zavazadlový prostor má nejen o 10 litrů větší objem (při plnohodnotné rezervě), ale především větší nakládací otvor a lépe využitelný prostor.
  • K otevření kufru stačí pohyb rukou před zadním logem Subaru, uvnitř nechybí praktické háčky, síťky nebo chytrá roleta, kterou lze ovládat i s plnýma rukama. Vylepšené střešní ližiny jsou přizpůsobené mimo jiné pro instalaci stanu.
  • Uvnitř se objeví prémiovější materiály včetně kůže Nappa, v nabídce ale bude i nově vyvinuté čalounění s vysokou odolností proti vodě a znečištění.
  • Zcela nový infotainment s obrazovkou o úhlopříčce až 11,6 palce sjednocuje všechny důležité informace na jedno místo pro větší přehlednost. Podporuje snadné připojení mobilních telefonů a další moderní funkce, zároveň mu ale nechybí mechanické ovladače pro nastavení teploty či hlasitosti.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email