Doba čtení: 2 min.

Nový test nouzového brzdění nejlépe zvládlo Subaru Forester

Systém autonomního nouzového brzdění je už několik let povinnou výbavou všech nových aut. Jeho funkčnost musí automobilky prokázat i v rámci nárazových a bezpečnostních zkoušek. Ty dosud probíhaly jen v nižších rychlostech, nyní však zkušební komisaři zrychlili.

Nový formát testů představil institut IIHS, americká obdoba evropského Euro NCAP, známý svými vysokými nároky na bezpečnost. Zkoušel při něm schopnost vozu zabránit čelnímu nárazu do jiného auta, motocyklu a do přívěsu. Zatímco v minulosti probíhaly simulace v rychlostech 12 a 25 mil v hodině (přibližně 20 a 40 km/h), od letoška je to 31, 37 a 43 mil v hodině (tedy 50, 60 a 70 km/h).

Do první zkoušky podle nových pravidel bylo postaveno 10 SUV různých značek, včetně Subaru Forester modelového roku 2024 v americké specifikaci. Pro úspěch v testu musel vůz řidiče včas upozornit na nebezpečí a následně co nejvíce snížit rychlost nárazu. A právě Forester se systémem EyeSight byl jediným vozem, který si odnesl nejvyšší možné hodnocení. Nejnovější generace EyeSight dokáže nejen předcházet čelním srážkám nebo nehodám při odbočování, ale také sama provede vyhýbací manévr, pokud pro něj vidí vhodný prostor.

Nárazu do auta se dokázal Forester vyhnout ve všech rychlostech. Srážce s motocyklem nepředešel pouze v nejvyšší rychlosti 70 km/h, dokázal před ní však výrazně zpomalit na přibližně 20 km/h. Varování před kolizí zároveň vždy přišlo s dostatečným předstihem, což by řidiči umožnilo na situaci reagovat.

Forester tak zopakoval úspěch většího modelu Outback, který zase před dvěma lety nejlépe ze všech aut zvládl nový test tvrdého bočního nárazu.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.