Doba čtení: 4 min.

Peklo v Zeleném pekle. Vydřené vítězství pro Subaru

Při sledování letošní čtyřiadvacetihodinovky na Nürburgringu jste museli mít pořádné nervy. Závod plný zvratů a vrtochů počasí i techniky ale nakonec Subaru dovedlo s WRX STI do vítězného konce. Trofej vítězů třídy SP3T se tak popáté stěhuje do Japonska.

Základem pozdějšího úspěchu v závodě byla už povedená první část kvalifikace, ve které zajel Hideki Yamauchi provizorní pole position s fantastickým časem 9 minut a 7,581 sekundy. Ve druhé části si všichni věřili na překonání hranice 9 minut (Severní smyčka se jezdí dohromady s Grand Prix okruhem, takže časy jsou delší), ale drobné úniky hydraulického oleje z posilovače řízení tento pokus zmařily. Nikdo totiž nechtěl riskovat závažnější poškození celého systému řízení.

Carlo van Dam si nicméně velmi pochvaloval ovladatelnost a celkové nastavení auta. “WRX STI NBR CHALLENGE 2018 jezdí fantasticky! S nepatrnou dávkou nedotáčivosti se velmi příjemně řídí a je skvěle vyvážené. Myslím, že tohle auto opravdu má potenciál k pokoření hranice 9 minut. Už se nemůžu dočkat závodu, protože tým nám připravil výborné auto,” nechal se slyšet. Výborný čas z první části kvalifikace nakonec znamenal start z čela startovního pole.

Subaráci potrápili BMW i Porsche

Do samotného závodu nakonec odstartovalo více než 150 vozů vedených skupinou velkých závoďáků kategorie FIA GT3. Ta startovala s malým náskokem samostatně před zbytkem pole. Vzhledem k časům z kvalifikace očekával celý tým hladký průběh závodu s WRX STI na špici. Severní smyčka ale měla pro tento rok připravený jiný scénář. Zhruba hodinu po startu závodu se vrátily potíže s únikem oleje z hydraulického systému posilovače řízení a tým byl nucen povolat auto do box k opravě. Z očekávaného vedení bylo najednou 141. místo s odstupem skoro 50 minut na průběžného vítěze.

Základní pravidlo vytrvalostních závodů ale zní jasně – nikdy se nezdávat, protože nikdo neví,co přinese další hodina. A přesně to se potvrdilo i letos. Subaru se rychle dostalo zpět do tempa. Tlamou na kapotě mocně hltalo chladný noční vzduch a po půlnoci se vrátilo do vedení třídy. V boxech panovalo nadšení, protože časy vypadaly fantasticky. WRX STI bylo v nočních stintech rychlejší než emkové bavoráky a překonávalo dokonce i Caymany GT4. Když nad ránem začalo pršet, vypadalo to na famózní úspěch atakující třetí desítku celkového pořadí.

Chvíli jsi nahoře, chvíli v boxech

Čtyři hodiny před koncem závodu však opět zasáhla vyšší moc. Hustý déšť a mraky přinesly červené vlajky znamenající jediné – zastavení závodu. WRX STI zamířilo do boxů. Celý tým netrpělivě čekal na rozhodnutí ředitelství závodu, zda bude nebo nebude závod restartován. Mlha se nakonec zvedla a necelé dvě hodiny před koncem se začalo závodit znovu. Pořád ale velmi hustě pršelo, takže pro symetrický pohon všech kol to byly téměř ideální podmínky. Jenže brzo se situace opět zkomplikovala.

WRX STI zastavilo vedle trati s poruchou na motoru. Nikdo nevěděl, co se přesně stalo, ale bylo klíčové dostat auto co nejdříve do boxů. To se naštěstí brzo podařilo. Mechanici pak odvedli skvělou práci a zhruba po půlhodině dostali auto zpět na trať. Ve finiši plném nervů to i přes ztrátu pár pozic v celkovém pořadí na vítězství ve třídě stačilo.

Štěstí přeje připraveným, takže i když to letos bylo opravdu šťastné vítězství, celý tým z něj měl obrovskou radost. WRX STI ukázalo svou rychlost nejen na mokru, kde je silné již tradičně, ale také na suché trati, kde bylo rychlejší než papírově silnější konkurence. Odstranit technické potíže letošního ročníku a zachovat si skvělé nastavení a rychlost je výzvou do dalších ročníků tohoto slavného čtyřiadvacetihodinového závodu. Děkuje všem fanouškům za podporu!

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email