Doba čtení: 3 min.

Pořádně ostré WRX STI českého hokejisty

Mladý český hokejista Jan Košťálek si zamiloval Subaru WRX STI. A protože žije v Severní Americe, kde je kultura upravených aut ještě o hodně silnější než u nás, docela se na něm vyřádil. Udělali jsme s ním na to téma krátký rozhovor.

Proč si úspěšný mladý hokejista vybere právě Subaru?
Volba na WRX STI padla proto, že jsem od malička do aut a baví mě řízení. Pro mladého kluka je auto s 300 koňmi pod kapotou docela lákavá nabídka, navíc za slušné peníze. A to jsem zpočátku ani pořádně nevěděl, co všechno tohle auto dokáže.

A je to spíš auto na parádu, nebo na každý den?
Na ježdění mám jen tohle Subaru a používám ho prakticky každý den. Předtím, než jsem začal investovat do úprav, už jsem ho používal dvě zimní sezóny a nemohl sem si ho vynachválit. V Kanadě všichni lidé jezdí obrovskými trucky a mají s nimi ve sněhu problémy. Já jsem nikdy nezapadl a projel jsem vším. Dokonce i tak vysokým sněhem, že mi sahal až po znak Subaru na předním nárazníku. Teď mám ale druhé auto na zimu, přeci jen nechci zničit nový bodykit. V létě nicméně auto pořád používám ke každodennímu ježdění. Je to sice trošku hardcore, ale zábava. Občas jdeme s kamarády na okruh a nebo závody ve sprintu.

Plánuješ v Kanadě zůstat, nebo se tohle auto někdy podívá i k nám?
Do Kanady jsem se dostal díky hokeji. Hraju profesionálně a auta jsou už od mala můj koníček. Ale až tady jednou skončím, tak si tohle auto chci přivézt domů, abychom si ho mohli s tátou společně užívat. Minulý rok se v něm svezl a říkal, že už se na něj těší. Určitě tedy jednou bude v Česku, jen ještě nevím, kdy přesně to bude.

Kolik práce už je na úpravách?
Auto mám dva a půl roku a pracoval jsem na něm postupně. Největší změny přišly toto léto, zejména kompletně upravený kovaný motor od IAG, který má vydržet až 1000 koní na kolech. A k němu postupně všechno možné, co je potřeba, aby auto zvládlo tolik koňských sil – v plánu pro příští léto je zvýšení výkonu na 800 koní. Letos jsem to nestihl, protože zima přišla brzy. Pod kapotu půjde mimo jiné turbo Garrett GTX3582R, které je stavěné až na 850 koní.

Takže kompletní proměna zvenku i zevnitř?
Mám dlouhý seznam součástek, které v mém autě jsou, ale to bychom tu byli do Vánoc. V zásadě je kompletně předělané a z továrny nezůstalo skoro nic. Obnášelo to hodně práce, naříkání a vzteku, ale jakmile poprvé naskočilo, tak to ze mě všechno spadlo a netěšil jsem se na nic jiného, než že se zase projedu. A pak je tu samozřejmě ještě ten bodykit, na zakázku objednaný VARIS přímo z Japonska. Až budu zpátky doma, rád ho předvedu osobně :-).

Jan Košťálek (narozen 17. února 1995) je český hokejový obránce, odchovanec Sparty Praha. Od sezóny 2012/2013 působil v kanadském juniorském týmu Rimouski Océanic, později v týmu Manitoba Moose v AHL. Dvakrát Českou republiku reprezentoval na Mistrovství světa v ledním hokeji do 18 let (2012, 2013), dvakrát na Mistrovství světa v ledním hokeji do 20 let (2014, 2015) a v roce 2017 pak přímo v A týmu.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email