Doba čtení: 2 min.

EyeSight zabraňuje nehodám, má ho už 5 milionů Subaru

Po 14 letech od představení první generace systému EyeSight v roce 2008 dosáhlo Subaru milníku 5 milionů aut vybavených touto technologií. Právě EyeSight má velký podíl na dominanci Subaru v bezpečnostních testech po celém světě a s jeho pomocí chce automobilka postupně dosáhnout toho, aby vozy s Plejádami ve znaku nefigurovaly v žádných smrtelných nehodách.

EyeSight byl celosvětově první asistenční systém řidiče využívající ke své činnosti výhradně dvojici kamer, který poskytuje funkce adaptivního tempomatu či předkolizního brzdění. Rozpoznává nejen auta, ale také chodce, cyklisty a motocyklisty. Modely vybavené systémem EyeSight v současnosti tvoří 91 % všech prodejů značky a celkem pomáhá už 5 milionům řidičů. Do Evropy byl uveden v roce 2014, ve výbavě ho má více než 145 000 aut.

Statistiky z japonského trhu uvádějí, že vozy vybavené druhou generací systému EyeSight vykazovaly zmenšení počtu čelních nárazů o 61 %. Po zavedení třetí generace došlo k poklesu o dalších 44 %, tedy přibližně na čtvrtinu původních hodnot. Nyní už je postupně zaváděna 4. generace, kterou jsou v Česku vybaveny modely Outback a Forester. Má téměř dvojnásobné zorné pole, výkonnější elektroniku a propracovanější algoritmy. Vůz dokáže zastavit před překážkou z rychlosti až 70 km/h, umí detekovat chodce či cyklisti blížící se ze strany, zabránit střetu při průjezdu křižovatkou  nebo dokonce provést automatický vyhýbací manévr, pokud je srážka nevyhnutelná a kamery najdou vhodné únikové místo.

Spolu s extra tuhou platformou SGP (Subaru Global Platform), schopnou absorbovat velké množství energie, bohatou bezpečnostní výbavou, špičkovými jízdními vlastnostmi nebo velmi dobrým výhledem všemi směry je EyeSight důležitou součástí plánu, jehož cílem je, aby v roce 2030 nefigurovaly vozy Subaru mladší pěti let v žádné smrtelné nehodě. Minimálně v Japonsku už se tomu automobilka skutečně blíží – zatímco v roce 2017 bylo takových obětí osm (z toho sedm chodců či cyklistů), v roce 2019 už pouze tři. Právě komplexní přístup k bezpečnosti je také důvodem, proč jsou modely Subaru pravidelně vyhlašovány jako nejbezpečnější vozy světa.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email