Doba čtení: 6 min.

Subaru Levorg je v Česku! Informace a data

Nové sportovní kombi Subaru Levorg přijíždí na český trh ve třech provedeních – základní provedení modelu Levorg s motorem 1,6 litru se nazývá Trend, prostřední výbava Comfort a nejvyšší specifikace je Sport.

Čím vším je Levorg zajímavý?

  • Nově vyvinutý motor 1.6 DIT s funkcí Stop & Go
  • Bohatá sériová výbava a vysoká úroveň pasivní bezpečnosti
  • Nový systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD) a asistent dálkových světel (HBA)
  • Kombinace sportovnosti a komfortu

Níže najdete stručné představení modelu. Pro kompletní informace si neváhejte stáhnout plnou verzi tiskové zprávy nebo navštivte stránky www.subaru.cz.

Postavení modelu

Novinka staví na značném úspěchu modelu Legacy nejen v USA a Japonsku, ale také v Evropě. Levorg je navržen jako nové kompaktní sportovní kombi, které využívá techniku sportovního modelu WRX STI. Vývojáři mateřského koncernu značky Subaru – Fuji Heavy Industries – v modelu Levorg spojili karoserii sportovního stylu s pro Subaru typickým symetrickým pohonem všech kol Symmetrical AWD, převodovkou Lineartronic a plochým motorem Boxer v celku, který má vlastnosti rodinného vozu.

Všechny verze pohání nový přeplňovaný zážehový plochý čtyřválec 1.6 DIT. Subaru v tomto motoru poprvé kombinuje přímé vstřikování, přeplňování a funkci Stop & Go. Motor 1.6 DIT disponuje výkonem 125 kW/170 k a jeho točivý moment 250 Nm vrcholí již při 1800 otáčkách za minutu. Nový, mimořádně lehký motor se vyznačuje přirozeným vyvážením s minimálními vibracemi a nízkou hlučností.

Design

Designéři Subaru postavili výraz tohoto vozu na kombinaci jemně tvarovaných líbivých linií s výrazně sportovními akcenty. Přední část se nese v typickém stylu Subaru. Je tvořena šestiúhelníkovou maskou chladiče a výraznými světlomety ve tvaru sokolích očí. Na každého, kdo se na nový Levorg dívá, zapůsobí výrazná kaplička uprostřed kapoty motoru. Zajišťuje nejen účinnější chlazení stlačeného vzduchu, ale také opticky podtrhuje sportovní charakter.

Rozměry a hmotnost

Nové sportovní kombi nezapře geny modelu Legacy se stejným typem karoserie. S délkou 4690 mm je delší než čtvrtá generace modelu Legacy. Šířka činí 1780 mm a výška 1485 mm. Tyto rozměry jsou zárukou značné vnitřní prostornosti jak pro posádku, tak pro zavazadla. Po otevření pátých výklopných dveří se nové Subaru představuje jako mistr pro přepravu velkých nákladů. Ve standardním uspořádání má zavazadlový prostor objem 522 litrů, po sklopení zadních sedadel se tento objem zvětší na 1485 litrů. Nízká nakládací hrana umožní zavazadlový prostor snadno využít.

Karoserie

Karoserie Subaru Levorg je z velké části vyrobena z vysokopevnostních ocelí, což je zárukou nejen vysoké míry odolnosti vůči různým typům nárazu, ale také příkladné tuhosti v krutu i ohybu. To je základ pro kvalitní jízdní vlastnosti. Toto řešení přispívá spolu s dalšími konstrukčními detaily k celkově velmi nízké hmotnosti. Jedním z nich je i hliníková kapota motoru, ale zmínit je třeba také boční okna, která jsou při shodné schopnosti zvukové izolace o devět procent lehčí než v případě modelu Legacy, jenž stál novince jako referenční vůz. Nové jsou i materiály použité na konstrukci dveří a zadní výklopné stěny.

Bezpečnost

Ochranu posádky modelu Levorg má kromě jiného na starosti sedm airbagů: kolenní airbag pro řidiče, čelní airbagy pro řidiče a spolujezdce, boční airbagy vpředu a integrované hlavové airbagy pro cestující vpředu i vzadu. V tomto modelu (od výbavy Comfort) se nabízí také nový systém Subaru pro detekci vozidel vzadu (SRVD – Subaru Rear Vehicle Detection), monitorující mrtvé úhly zpětných zrcátek (BSD – Blind Spot Detection a LCA – Lane Change Asisst), stejně tak jako upozornění na vozidla přijíždějící šikmo zezadu (RCTA – Rear Cross Traffic Alert).

Vnitřní prostor

Komfortní přístup do interiéru zajišťuje standardně dodávaný systém bezklíčkového odemykání. Jakmile má řidič klíček při sobě, nemusí jej například pro odemčení a otevření vozu přímo používat. Jakmile řidič vezme za kliku, systém zkontroluje přítomnost klíčku v okolí a automobil odemkne, stejným automatickým způsobem funguje i startování vozu. Pro všechny verze modelu Levorg je samozřejmostí nadstandardní prostor pro hlavu a nohy ve druhé řadě sedadel. 

Přístroje a informační systémy

Levorg je vybaven anténou ve tvaru žraločí ploutve, která je známá z aktuální generace Subaru Forester. Tato střešní anténa umožňuje příjem různých rádií, je efektní na pohled a ladí s dynamickým charakterem tohoto sportovního kombi. Podle výbavy jsou k dispozici dva různé druhy audiosystémů: výbavy Trend a Comfort disponují LCD displejem s úhlopříčkou 6,2 palce, CD přehrávačem a připojením USB, vrcholná verze Sport je vybavena 7palcovým displejem, CD přehrávačem a dvojicí konektorů USB. Oba systémy jsou tvořené nově vyvinutým multimediálním systémem Subaru Starlink.

Motor

K pohonu Subaru Levorg slouží nový přeplňovaný zážehový motor o objemu 1,6 litru. Motor, speciálně vyvinutý pro tento model, se vyznačuje účinností, charakteristikou optimalizovanou pro minimalizaci spotřeby paliva a zaměřením na cestování na dlouhé vzdálenosti. U tohoto sportovního kombi jsou ale důležité i vlastnosti jako výkon a dynamika. Ostatně, vždyť v konstrukci motoru je použito mnoho technologií, které se již osvědčily v motoru modelu WRX STI.

Přenos síly

Nové kombi s pohonem všech kol je vybaveno bezestupňovou automatickou převodovkou Lineartronic, vyvinutou značkou Subaru. Pro tento druh převodovky se používá též označení CVT (Continuously Variable Transmission) a vyznačuje se schopností plynule měnit převodový poměr. U převodovky Subaru Lineartronic se převod mění pomocí dvou sad posuvných řemenic ve tvaru klínu, které jsou spojené řetězem a označují se též jako variátory.

Pohon

S výjimkou sportovního kupé s pohonem zadních kol Subaru BRZ jsou všechna Subaru standardně vybavena stálým symetricky uspořádaným pohonem všech kol Symmetrical AWD. Symetrický znamená, že celá hnací soustava od podélně uloženého motoru až po zadní diferenciál, tedy včetně těžiště, je umístěna přesně v podélné ose vozu. Právě tato symetrie ve spojení s dokonalým rozložením hmotnosti je zárukou excelentních jízdních vlastností, které jsou dále optimalizovány dalšími technickými řešeními. Jedním z nich je i systém aktivního rozdělení točivého momentu Active Torque Split.

Podvozek a brzdy

Řízení v modelu Levorg usnadňuje elektrický posilovač. Na rozdíl od konvenčních systémů je použitý elektromechanický systém, který spotřebovává energii podle skutečné potřeby, tedy pouze v situacích, kdy řidič opravdu zatáčí. Tím má menší spotřebu energie, což přináší snížení spotřeby paliva. Pro optimální zpomalení je připraven brzdový systém se čtveřicí kotoučů s vnitřním chlazením na všech kolech. A také brzdový asistent, který zajišťuje, aby řidič měl k dispozici vždy ideální brzdnou sílu.

Výbava

V závislosti na zvolené úrovni výbavy získá zákazník modelu Levorg kromě pro Subaru typického symetrického pohonu všech kol také systém SI-Drive měnící jízdní režimy, systém monitorujícího mrtvé úhly zpětných zrcátek a automobily přijíždějící šikmo ze strany, couvací kamery, bezklíčkový přístup, LED světlomety nebo asistent dálkových světel. Standardní součástí všech úrovní výbavy je bezestupňová převodovka Lineartronic.

Záruka

Stejně jako je tomu u všech modelů Subaru, také pro nový Levorg platí rozsáhlý soubor záruk. Jeho součástí je záruka po dobu 5 let nebo do ujetí 200 000 km, 12letá záruka na prorezivění karoserie, tříletá záruka proti povrchové korozi a rovněž dvouletá záruka na originální náhradní díly a příslušenství. V případě technického problému dojde k výměně či opravě špatných dílů jedním z prodejců značky Subaru. Součástí pětileté záruky je také asistenční služba.

Líbil se Vám článek? Sdílejte ho s přáteli.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email